GST কি? GST ৰ সুবিধা, বৈশিষ্ট্য কি কি? GST in Assamese

GST কি? GST ৰ সুবিধা, বৈশিষ্ট্য কি কি? GST in Assamese



২০১৭ চনৰ ১ জুলাইৰ পৰা সমগ্ৰ ভাৰততে সামগ্ৰী আৰু সেৱাৰ ব্যৱসায়ৰ সৈতে জড়িত পূৰ্বৰ কৰ ব্যৱস্থাৰ ঠাইত Goods and Services Tax (GST) কাৰ্যকৰী কৰা হৈছে।  GST প্ৰৱৰ্তনৰ ফলত পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অন্ত পেলাই দেশত দ্ৰুতগতিত উন্নয়ন হৈছে।  কিন্তু কেইবাবছৰৰ পাছতো GST ৰ বিষয়ে বহু লোকৰ জ্ঞান সীমিত। 


আমি আজি এই লেখাটোত GST ৰ সৈতে জড়িত সকলো তথ্য, ইয়াৰ অৰ্থ, GST ৰিটাৰ্ণ,GST ৰ সম্পূৰ্ণ ৰূপ, বৈশিষ্ট্য, আৰু সুবিধা সমূহৰ বিষয়ে আলোচনা কৰিম। 

 

 কৰ (Tax) কি? 

কৰ (Tax) হৈছে ৰাজহুৱা সেৱাৰ পুঁজি আৰু অত্যাৱশ্যকীয় আন্তঃগাঁথনি প্ৰদানৰ বাবে ব্যক্তি বা সংস্থাৰ পৰা চৰকাৰে সংগ্ৰহ কৰা বাধ্যতামূলক আৰ্থিক চাৰ্জ  চৰকাৰে এই কৰ (Tax) ব্যৱহাৰ কৰি ৰাজহুৱা সুবিধা প্ৰদান কৰে

 

 কৰ মূলত দুই প্ৰকাৰৰ - প্ৰত্যক্ষ কৰ (Direct Tax) আৰু পৰোক্ষ কৰ (Indirect Tax) 

 

 প্ৰত্যক্ষ কৰ (Direct Tax): প্ৰত্যক্ষ কৰ কৰদাতাই পোনপটীয়াকৈ চৰকাৰক প্ৰদান কৰে  উদাহৰণস্বৰূপে আয়কৰ, সম্পদ কৰ ইত্যাদি


 পৰোক্ষ কৰ (Indirect Tax): সামগ্ৰী আৰু সেৱাৰ ওপৰত পৰোক্ষ কৰ আৰোপ কৰা হয়  বিক্ৰেতাৰ পৰা কৰ সংগ্ৰহ কৰি তাৰ পিছত চূড়ান্ত গ্ৰাহকলৈ প্ৰেৰণ কৰা হয়  উদাহৰণস্বৰূপে GST (Goods and Services Tax) পৰোক্ষ কৰৰ উদাহৰণ

 

GST কি?  (GST Meaning in Assamese) 

GST ৰ সম্পূৰ্ণ ৰূপ হৈছে "GOODS AND SERVICES Tax"   অসমীয়াত ইয়াক ‘সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ’ বুলি জনা যায়।  ই হৈছে সামগ্ৰী (উৎপাদন) আৰু সেৱাৰ ওপৰত আৰোপ কৰা পৰোক্ষ কৰ।  ‘সামগ্ৰী’ শব্দটোৱে কিতাপ, ফোন, এচি, গাড়ী ইত্যাদি যিকোনো ধৰণৰ সামগ্ৰীক বুজায়, আনহাতে ‘সেৱা’ৰ ভিতৰত হোটেল সেৱা, বেংকিং সেৱা, আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিমান যাত্ৰা, কেবল অপাৰেটৰ আদি অন্তৰ্ভুক্ত।  আমি সামগ্ৰী ক্ৰয় কৰাৰ সময়ত বা যিকোনো সেৱা লাভ কৰাৰ সময়ত এই কৰ দিব লাগে ।

 

 ২০১৭ চনৰ ১ জুলাইৰ পৰা ভাৰতৰ সকলো ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলত GST কাৰ্যকৰী কৰা হৈছিল।জি এছ টি প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে দেশত বেলেগ কৰ ব্যৱস্থা আছিল।  পূৰ্বৰ কৰ ব্যৱস্থাটো বুজি পালে GST ৰ গুৰুত্ব আৰু লাভৰ বিষয়ে বুজিবলৈ সহায়ক হ’ব।  আহকচোন আমি পূৰ্বৰ কৰ ব্যৱস্থাটো বুজি লওঁ। 

 

২০১৭ চনৰ ১ জুলাইত GST প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে দেশৰ বিভিন্ন ৰাজ্যত বিভিন্ন ধৰণৰ পৰোক্ষ কৰ ব্যৱস্থা আছিল।

 

 GST ৰ পূৰ্বে সামগ্ৰী উৎপাদনৰ পৰা আৰম্ভ কৰি সামগ্ৰী বিক্ৰীলৈকে সমগ্ৰ প্ৰক্ৰিয়াৰ সময়ছোৱাত ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰ দুয়োখন চৰকাৰে বিভিন্ন পৰ্যায়ত একাধিক কৰ আৰোপ কৰিছিল।  উদাহৰণস্বৰূপে, যেতিয়া সামগ্ৰী উৎপাদন কৰি কাৰখানাৰ পৰা ওলাই আহিছিল, তেতিয়া সেইবোৰৰ ওপৰত আবকাৰী শুল্ক আৰোপ কৰা হৈছিল।  কিছুমান সামগ্ৰীয়ে অতিৰিক্ত আবকাৰী শুল্ক আকৰ্ষণ কৰিছিল।  যদিহে সামগ্ৰীসমূহ এখন ৰাজ্যৰ পৰা আন এখন ৰাজ্যলৈ বিক্ৰী কৰা হৈছিল তেন্তে কেন্দ্ৰীয় বিক্ৰী কৰ (CST) আৰোপ কৰিছিল কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে।  ইয়াৰ উপৰিও কোনো ৰাজ্যত সামগ্ৰী প্ৰৱেশ কৰিলে প্ৰৱেশ কৰ আৰোপ কৰা হৈছিল।  তদুপৰি বিভিন্ন স্থানত বিভিন্ন স্থানীয় কৰ পৰিশোধ কৰিবলগীয়া আছিল।

 

সামগ্ৰী বিক্ৰীৰ সময়ত ৰাজ্যসমূহে মূলতঃ জি এছ টি ৰূপায়ণৰ পূৰ্বে মূল্য সংযোজিত কৰ (VAT) ৰূপত কৰ সংগ্ৰহ কৰিছিল।  প্ৰতিখন ৰাজ্যৰ কৰ সংগ্ৰহৰ বাবে নিজস্ব নিয়ম আছিল, যাৰ ফলত ৰাজ্যসমূহৰ মাজত কৰ হাৰ ভিন্ন হৈছিল।  কিছুমান ক্ষেত্ৰত অতিৰিক্ত ক্ৰয় কৰও দিবলগীয়া হৈছিল।  বিলাসী সামগ্ৰীৰ ওপৰত বিলাসী কৰ আৰোপ কৰা হৈছিল আৰু যদি কোনো সামগ্ৰী বা সেৱা ৰেষ্টুৰেণ্ট বা হোটেলত দিয়া হৈছিল তেন্তে সেৱা কৰ পৃথকে আৰোপ কৰা হৈছিল।

 

 GST প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে সামগ্ৰী আৰু সেৱাৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰযোজ্য কিছুমান কৰ তলত উল্লেখ কৰা হ’ল:

 

  •  কেন্দ্ৰীয় আবকাৰী শুল্ক
  •  আবকাৰী শুল্ক
  •  অতিৰিক্ত আবকাৰী শুল্ক
  •  অতিৰিক্ত শুল্ক  (কাউণ্টাৰভেলিং শুল্ক)
  •  বিশেষ অতিৰিক্ত শুল্ক
  •  ৰাজ্যিক মূল্য সংযোজিত কৰ (VAT)
  •  কেন্দ্ৰীয় বিক্ৰী কৰ (CST)
  •  ক্ৰয় কৰ
  •  বিলাসী কৰ
  •  মনোৰঞ্জনৰ কৰ
  •  প্ৰৱেশ কৰ
  •  বিজ্ঞাপন কৰ
  •  লটাৰী, জুৱা, আৰু পণ কৰ
  •  সেৱা কৰ
  •  চেছ আৰু চাৰ্চাৰ্জ


 কিন্তু এতিয়া এই সকলোবোৰ পৰোক্ষ কৰৰ ঠাইত ঐক্যবদ্ধ GST ৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে।

 

GST কিয় কাৰ্যকৰী হ’ল?

 আগতে উল্লেখ কৰা মতে GST প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে চৰকাৰে লেনদেনৰ প্ৰক্ৰিয়াৰ সময়ত উৎপাদনৰ পৰা আৰম্ভ কৰি গ্ৰাহকৰ ওচৰলৈ যোৱালৈকে বিভিন্ন ধৰণৰ কৰ আৰোপ কৰিছিল।  একাধিক কৰৰ সৈতে মোকাবিলা কৰাটোৱে ব্যৱসায় আৰু চৰকাৰ উভয়ৰে বাবে জটিলতাৰ সৃষ্টি কৰিছিল।

 

 ভাৰতীয় সংবিধানত সামগ্ৰী আৰু সেৱাৰ উৎপাদনৰ ওপৰত কৰ আৰোপ কৰাৰ কৰ্তৃত্ব কেৱল কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ হাতত আছিল, আনহাতে সামগ্ৰী বিক্ৰীৰ ওপৰত কৰ আৰোপ কৰাৰ ক্ষমতা ৰাজ্য চৰকাৰৰ হাতত আছিল।

 

 ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰ উভয়ৰে পৰা কৰ ওভাৰলেপ হোৱাৰ বাবে কেছকেডিং ইফেক্ট দেখা গৈছিল, য’ত কৰৰ ওপৰত কৰ আৰোপ কৰা হৈছিল, যেনে আবকাৰী শুল্কৰ ওপৰত ৰাজ্য চৰকাৰে মূল্য সংযোজিত কৰ (VAT)।

 

বিভিন্ন ৰাজ্যই বিভিন্ন শ্ৰেণীত নিজাকৈ কৰ নিৰ্ধাৰণ কৰিছিল, যাৰ ফলত দেশৰ ভিতৰতে সামগ্ৰীৰ মূল্যৰ তাৰতম্য ঘটিছিল।  ইয়াৰ ফলত এনে এক পৰিস্থিতিৰ সৃষ্টি হৈছিল য’ত বহু বিদেশী কোম্পানীয়ে ভাৰতত সামগ্ৰী নিৰ্মাণ আৰু বিক্ৰীৰ ক্ষেত্ৰত দ্বিধাবোধ কৰিছিল।  ক্ষুদ্ৰ ব্যৱসায়ী আৰু কোম্পানীসমূহে এই কৰ আইনসমূহৰ জটিলতাৰ সৈতে যুঁজিছিল, দেশৰ উন্নয়নত বাধাৰ সৃষ্টি কৰিছিল।

 

 এই সকলোবোৰ বৈষম্য দূৰ কৰিবলৈ চৰকাৰে GST ক এক ঐক্যবদ্ধ কৰ আইন হিচাপে প্ৰৱৰ্তন কৰে।  GST হৈছে সামগ্ৰীৰ উৎপাদনৰ পৰা বিক্ৰীলৈকে প্ৰয়োগ কৰিব পৰা একক কৰ, আৰু সেৱাৰ ক্ষেত্ৰতো ই প্ৰযোজ্য।

 

 উৎপাদন আৰু বিক্ৰীৰ বাবে পৃথক কৰ ব্যৱস্থা আঁতৰাবলৈ চৰকাৰে GST কেৱল ‘যোগান’ৰ ধাৰণাটোৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি গঢ়ি তুলিছিল।  ইয়াৰ বাবে সংসদে প্ৰয়োজনীয় সাংবিধানিক সংশোধনী প্ৰক্ৰিয়া অনুসৰণ কৰি কৰ আইনত পৰিৱৰ্তন আনিছিল।

 

GST ৰ মূল বৈশিষ্ট্যসমূহঃ

 চৰকাৰৰ উদ্দেশ্য আছিল নতুন কৰ ব্যৱস্থা ৰূপায়ণ আৰু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অভাৱ দূৰ কৰা।  সেয়েহে ২০১৭ চনৰ ১ জুলাইত GST প্ৰৱৰ্তন কৰা হয়। ইয়াৰ মূল বৈশিষ্ট্যসমূহ হ’ল-

 

 উৎপাদনৰ পৰিৱৰ্তে ব্যৱহাৰৰ ওপৰত কৰ:

 নতুন GST ব্যৱস্থাত সামগ্ৰী বা সেৱা বিক্ৰী হ’লে কৰ সংগ্ৰহ কৰা হয়।  অৰ্থাৎ যোগানৰ সময়ত কৰ সংগ্ৰহ কৰা হয়।  সামগ্ৰী বা সেৱাৰ বিক্ৰেতাই GST দিবলৈ দায়বদ্ধ, যিটো সামগ্ৰী বা সেৱাৰ চূড়ান্ত মূল্যৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।  ইয়াৰ পিছত বিক্ৰেতাই এই কৰ ক্ৰেতাৰ পৰা সংগ্ৰহ কৰি চৰকাৰৰ একাউণ্টত জমা কৰে।  প্ৰতিবাৰ ক্ৰয় আৰু বিক্ৰীৰ লেনদেন হ’লে GST দিয়া হয়

 

ইনপুট ক্ৰেডিট চিষ্টেমৰ জৰিয়তে কৰ ঘূৰাই দিয়া

 এটা সামগ্ৰীৰ উৎপাদনৰ পৰা আৰম্ভ কৰি চূড়ান্ত গ্ৰাহকৰ ওচৰলৈ যোৱালৈকে কেইবাটাও ক্ৰয়-বিক্ৰয় প্ৰক্ৰিয়া জড়িত হৈ থাকে।  কিন্তু GST ব্যৱস্থাত প্ৰতিটো ক্ৰয়-বিক্ৰয় লেনদেনৰ ওপৰত কৰ আৰোপ কৰা হয়।  আপুনি হয়তো ভাবিব পাৰে যে ইয়াৰ ফলত চূড়ান্ত গ্ৰাহকৰ ওচৰ পোৱাৰ সময়লৈকে সামগ্ৰীটোৰ মূল্য বহু পৰিমাণে বৃদ্ধি পাব।  কিন্তু সেয়া নহয় কাৰণ ব্যৱস্থাটোত ‘ইনপুট ক্ৰেডিট ব্যৱস্থা’ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে।  এই ব্যৱস্থাৰ অধীনত চূড়ান্ত পৰ্যায়ৰ পূৰ্বে মধ্যৱৰ্তী ক্ৰয়-বিক্ৰয় পৰ্যায়ত প্ৰদান কৰা কৰ ঘূৰাই দিয়া হয়।  ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে ব্যৱসায়ীসকলে এনে ক্ৰেডিট লাভ কৰে যাৰ সহায়ত চৰকাৰক GST দিব পাৰি।  মাহেকীয়া জি এছ টি ৰিটাৰ্ণ দাখিলৰ সময়ত কৰ ক্ৰেডিট ব্যৱস্থাই জি এছ টিৰ পৰিমাণ সালসলনি কৰাৰ অনুমতি দিয়ে। 

 

GST ৰ সৈতে টেক্স-অন-টেক্স কেছকেডিং শেষ হয়

 সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ (GST) প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে এটা সামগ্ৰীৰ ওপৰত বিভিন্ন কৰ আৰোপ কৰা হৈছিল আৰু তাৰ ওপৰত অতিৰিক্ত কৰ আদায় কৰিবলগীয়া হৈছিল।  কাৰণ যোগান শৃংখলৰ প্ৰতিটো পৰ্যায়তে কেঁচামালৰ পৰা আৰম্ভ কৰি গ্ৰাহকৰ ক্ৰয়লৈকে বিক্ৰী কৰ আৰোপ কৰা হৈছিল।  যোগান শৃংখলৰ ভিতৰৰ প্ৰতিজন ক্ৰেতাই সামগ্ৰীৰ মূল্যৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি কৰ দিছিল, য’ত পূৰ্বতে আৰোপ কৰা কৰসমূহো অন্তৰ্ভুক্ত আছিল।  ইয়াক কেছকেডিং টেক্স বুলি জনা গৈছিল।  কিন্তু GST কাৰ্যকৰী হোৱাৰ পিছত এই সমস্যা সমাধান হ’ল।  এতিয়া GST কেৱল চূড়ান্ত গ্ৰাহকেহে দিয়ে।  চূড়ান্ত গ্ৰাহক পোৱাৰ পূৰ্বে GST হিচাপে দিয়া ধন কৰ ক্ৰেডিট ব্যৱস্থাৰ জৰিয়তে সালসলনি কৰা হয়।

 

 স্বেচ্ছাচাৰী ৰাজ্যিক কৰৰ পতন 

 GST ৰ হাৰ সকলো ৰাজ্যতে একেদৰে নিৰ্দিষ্ট আৰু প্ৰযোজ্য। GST ৰ হাৰৰ যিকোনো পৰিৱৰ্তন হ’লে কেন্দ্ৰীয় বিত্তমন্ত্ৰীৰ অধ্যক্ষতাত গঠিত বিশেষ সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ পৰিষদে সিদ্ধান্ত লয়।  সকলো ৰাজ্যৰ বিত্তমন্ত্ৰীসকলো এই পৰিষদৰ সদস্য।  জি এছ টি পৰিষদৰ ভিতৰত সিদ্ধান্ত ল’বলৈ ৰাজ্যসমূহৰ তিনি চতুৰ্থাংশ সংখ্যাগৰিষ্ঠতাৰ ভোট আৰু কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ সাধাৰণ সংখ্যাগৰিষ্ঠতাৰ ভোটৰ প্ৰয়োজন।  প্ৰতিখন ৰাজ্যৰ ভোটদানৰ ক্ষমতা সমান।  কোনো সিদ্ধান্ত কাৰ্যকৰী হ’বলৈ হ’লে পৰিষদৰ ভিতৰত কমেও তিনি চতুৰ্থাংশ ভোট লাভ কৰিব লাগিব

 

সমগ্ৰ ব্যৱস্থাটো অনলাইন হোৱাৰ বাবে অমিলৰ সৃষ্টি নহয় 

  GST ৰ অধীনত সকলো লেনদেন অনলাইন আপলোড কৰা হয়, য’ত যোগানকাৰী আৰু গ্ৰাহক উভয়ৰে হাতত কৰা যোগানৰ ৰচিদৰ ৰেকৰ্ড থাকিব।  এই ৰচিদসমূহ ব্যৱহাৰ কৰি তেওঁলোকে নিজৰ কৰ ক্ৰেডিট দাবী কৰিব পাৰে।  যদিহে লেনদেনত কোনো মিল নাথাকে তেন্তে নিঃসন্দেহে ই নিৰীক্ষণত ধৰা পৰিব।  প্ৰতিটো পৰ্যায়তে কৰ পৰিশোধৰ দায়িত্ব উচ্চ পৰ্যায়ৰ ব্যৱসায়ীৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল, যাৰ ফলত কৰ মসৃণভাৱে পালন কৰাটো নিশ্চিত কৰা হয়।  যিহেতু কোনো ব্যৱসায়ীয়ে নিজৰ টেক্স ক্ৰেডিট হেৰুৱাব নিবিচাৰিব

 

চৰকাৰে কেনেকৈ GST সংগ্ৰহ কৰে?

 এতিয়া আমি বুজিম চৰকাৰে কেনেকৈ GST সংগ্ৰহ কৰে বা GST পৰিশোধ চৰকাৰৰ ওচৰলৈ কেনেকৈ যায়।

 

 ধৰি লওক এটা টিভি আছে, যিটো এটা কাৰখানাৰ পৰা তৈয়াৰ কৰি গ্ৰাহকৰ ওচৰলৈ যায়।  কিন্তু গ্ৰাহকৰ ওচৰ পোৱাৰ আগতে বহু পৰ্যায়ৰ মাজেৰে পাৰ হ’ব লাগে।  এই প্ৰক্ৰিয়াটো সহজ শব্দৰে বুজাবলৈ আমি তলত তিনিটা পদক্ষেপত বুজাম।  বাস্তৱত এই পদক্ষেপবোৰ কম বেছি হ’ব পাৰে ।

 

  1.  ফেক্টৰীৰ পৰা টিভি ৰেডি হোৱাৰ লগে লগে পাইকাৰী বিক্ৰেতাৰ হাতলৈ যাব।
  2.  WholeSaler ৰ পৰা এই টিভিটো Retailer লৈ যাব।
  3.  শেষত ৰিটেইলাৰৰ পৰা এই টিভিটোৱে চূড়ান্ত গ্ৰাহক অৰ্থাৎ গ্ৰাহকৰ ওচৰ পাব।

 আমি ওপৰত কোৱাৰ দৰে যে চৰকাৰে যোগানক GST ৰ ভিত্তি হিচাপে গণ্য কৰে।  অৰ্থাৎ সামগ্ৰী বা সেৱা যোগান ধৰাজনে কৰ সংগ্ৰহ কৰি চৰকাৰক দিব।  এই উদাহৰণত আপুনি দেখিব পাৰে, ইয়াত টিভিটো যোগান শৃংখলৰ ভিতৰত তিনিবাৰ যোগান ধৰা হয় যেতিয়ালৈকে ই শেষ গ্ৰাহকৰ ওচৰ নাপায়, অৰ্থাৎ তিনিবাৰ বিক্ৰী কৰা হয়।  সেইবাবেই ইয়াত তিনিটা ঠাইত কৰ সংগ্ৰহ কৰা হৈছিল। 

 

 ফেক্টৰীয়ে WholeSaler ৰ পৰা কৰ সংগ্ৰহ কৰে

 WholeSaler এ খুচুৰা বিক্ৰেতাৰ পৰা কৰ সংগ্ৰহ কৰে

 খুচুৰা বিক্ৰেতাই কনজিউমাৰৰ পৰা কৰ সংগ্ৰহ কৰিছিল

 ইয়াত চৰকাৰে কাৰখানাৰ পৰা কৰ লব কাৰণ টিভি বিক্ৰী কৰিছে।  ফেক্টৰীয়ে এই কৰ ক্ষতিপূৰণ দিব আৰু টিভি হোলচেলাৰক বিক্ৰী কৰিব।  WholeSaler এ খুচুৰা বিক্ৰেতাই দিয়া কৰ ক্ষতিপূৰণ দিব আৰু শেষত খুচুৰা বিক্ৰেতাই টিভিৰ দামৰ সৈতে গ্ৰাহকৰ পৰা এই কৰ আদায় কৰিব।  এইদৰে গ্ৰাহকৰ পৰা পৰোক্ষভাৱে চৰকাৰৰ ওচৰলৈ কৰ আহিব।  সেইবাবেই এই কৰক পৰোক্ষ কৰ বুলি কোৱা হয়।

 

ইনপুট টেক্স ক্ৰেডিট চিষ্টেম – যত দুগুণ কৰ পৰিশোধৰ পৰা হাত সাৰিব পাৰে

 ওপৰৰ উদাহৰণটোত আপুনি দেখিছে যে ক্ৰয়ৰ ক্ৰমত সকলোৱে GST দিছে।  প্ৰথমে WholeSaler, তাৰ পিছত Retailer আৰু শেষত Consumer দ্বাৰা।  তথাপিও ক’তো দুবাৰকৈ কৰ দিয়া নহ’ল।  সেইটো কেনেকৈ  বুজি লওঁ আহক ।

 

 আচলতে ক্ৰয়ৰ সময়ত WholeSaler আৰু Retailer য়ে দিয়া GST, তেওঁলোকে পিছত Tax Credit System ৰ জৰিয়তে চৰকাৰৰ পৰা ঘূৰাই পাব পাৰে।  GST ৰ মাহিলী ৰিটাৰ্ণ পূৰণ কৰাৰ সময়ত তেওঁলোকে তেওঁলোকৰ ওপৰত কৰা দায়বদ্ধতাত ইয়াক সালসলনি কৰিব পাৰে।  কৰ সমন্বয়ৰ এই প্ৰক্ৰিয়াটোক Tax Credit System বুলি কোৱা হয়।  এই ব্যৱস্থাৰ সুবিধা ল’বলৈ হ’লে ব্যৱসায়ীসকলৰ হাতত বিক্ৰী হোৱা পৰ্যায়সমূহৰ ৰচিদ থাকিব লাগিব।

 

 কাৰণ ক্ৰেতাৰ ৰচিদখনো চৰকাৰৰ ওচৰত অনলাইন জমা হ’ব আৰু যিজনে বিক্ৰী কৰিছে তেওঁকো জমা কৰা হ’ব।  যেতিয়া দুয়োখন জমা ৰচিদৰ মিলন শুদ্ধ হ’ব তেতিয়াহে মধ্যম ব্যৱসায়ীসকলক টেক্স ক্ৰেডিটৰ সুবিধা দিব ।

 

 

 অধিক সহজ ভাষাত বুজিবলৈ আপোনালোকক এটা টেবুলত ধাপে ধাপে দেখুৱাওঁ আহক।  ইয়াত আমি টিভিৰ আৰম্ভণিৰ মূল্য ১০,০০০ টকা বুলি ধৰি লৈছো, আৰু তাৰ ওপৰত ১০% GST ৰাখোঁ।

ক্ৰয় আৰু বিক্ৰী প্ৰক্ৰিয়া টিভিৰ দাম মুঠ মূল্য ১০% GST ৰ সৈতে চৰকাৰক দিয়া কৰ
 কাৰখানাৰ মালিকে WholeSalerক টিভি বিক্ৰী কৰে টিভিৰ দাম১০০০০ টকা মুঠ মূল্য ১০% GST ৰ সৈতে১০০০০০ + ১০০০ = ১১০০০ টকা চৰকাৰক দিয়া কৰ১০০০ টকা
 WholeSaler এ নিজৰ লাভ হিচাপে ১০০০ টকা যোগ কৰাৰ পিছত খুচুৰা বিক্ৰেতাক টিভি বিক্ৰী কৰে। টিভিৰ দাম১২০০০ টকা মুঠ মূল্য ১০% GST ৰ সৈতে১২০০০+১২০০=১৩২০০ টকা চৰকাৰক দিয়া কৰ২০০ টকা (কৰ ক্ৰেডিটৰ জৰিয়তে হোলচেলাৰক ১০০০ টকা ঘূৰাই দিয়া হ’ব)
 খুচুৰা বিক্ৰেতাই নিজৰ ১৮০০ টকা লাভ যোগ কৰি গ্ৰাহকক টিভিটো বিক্ৰী কৰে। টিভিৰ দাম১৫০০০ টকা মুঠ মূল্য ১০% GST ৰ সৈতে১৫০০০+১৫০০=১৬৫০০ টকা চৰকাৰক দিয়া কৰ৩০০ টকা (কৰ ক্ৰেডিটৰ জৰিয়তে খুচুৰা বিক্ৰেতাক ঘূৰাই দিয়া হ’ব ১২০০ টকা)


মুঠ মূল্য ১০% GST ৰ সৈতে চৰকাৰক দিয়া কৰমুঠ: ১০০০+২০০ +৩০০ = ১৫০০ টকা


এই তালিকাত আপুনি দেখিব পাৰিব যে উৎপাদকৰ পৰা শেষ গ্ৰাহকলৈকে সামগ্ৰী (টিভি) পোৱাৰ প্ৰক্ৰিয়াত তিনিবাৰ জি এছ টি দিয়া হৈছিল।  প্ৰথম দুটা পৰ্যায়ত দিয়া জি এছ টি চৰকাৰে টেক্স ক্ৰেডিট চিষ্টেমৰ জৰিয়তে পাইকাৰী বিক্ৰেতা আৰু খুচুৰা বিক্ৰেতাক ঘূৰাই দিছিল।  শেষত যি পৰিমাণৰ জি এছ টি শেষ গ্ৰাহকৰ পৰা লোৱা হৈছিল, সেই পৰিমাণ চৰকাৰলৈ যাব নিকা জি এছ টিৰ দৰে।

 

GST ৰ লাভ কি?

 GST কাৰ্যকৰী হোৱাৰ পিছত দেশৰ কৰ ব্যৱস্থাত স্বচ্ছতা বৃদ্ধি পোৱাৰ লগতে জবাবদিহিতাও বৃদ্ধি পাইছে।  চৰকাৰৰ সমান্তৰালকৈ ব্যৱসায়ী আৰু গ্ৰাহকেও এই সংহত কৰ আইনৰ সুবিধা লাভ কৰিছে।  

 

 গ্ৰাহকৰ বাবে সুবিধা

 

 আটাইতকৈ ডাঙৰ কথাটো হ’ল জি এছ টি কাৰ্যকৰী হোৱাৰ পিছত আমি বিভিন্ন ধৰণৰ কৰ পৰা মুক্তি পালোঁ৷  কৰ ওভাৰলেপিং বন্ধ হৈ গ’ল, যাৰ বাবে সামগ্ৰীৰ মূল্য অপ্ৰয়োজনীয় বৃদ্ধি বন্ধ হৈ গ’ল।  ইয়াৰ দ্বাৰা পোনপটীয়াকৈ সাধাৰণ জনতাক উপকৃত হ’বলৈ আৰম্ভ কৰিলে।

 জীৱন যাপনৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় অত্যাৱশ্যকীয় বস্তুবোৰৰ ওপৰত কৰ কম ৰখা হৈছে, যাতে এইবোৰ বস্তু আমাৰ বাবে কম খৰচত উপলব্ধ হ’ব পাৰে।  ইয়াৰ বাবে সাধাৰণ আৰু দৰিদ্ৰ জনসাধাৰণে মুদ্ৰাস্ফীতিৰ পৰা সকাহ পাইছে।

 স্বচ্ছতা বৃদ্ধিৰ বাবে হ্ৰাস পাইছে কৰ ফাঁকি।  একে সময়তে এতিয়া অধিক সংখ্যক ব্যৱসায়ী GST ৰ পৰিসৰৰ অধীনলৈ আহিছে।  ইয়াৰ ফলত চৰকাৰৰ আয় বৃদ্ধি পাব, যাৰ ফলত স্বাস্থ্য, শিক্ষা, পৰিবহণৰ দৰে ৰাজহুৱা সা-সুবিধাসমূহৰ উন্নতি সাধনত সহায়ক হ’ব৷


 ব্যৱসায়ীসকলৰ বাবে লাভ

 ব্যৱসায়ীসকলে এতিয়া বিভিন্ন ধৰণৰ কৰৰ পৰা মুক্তি পালে।  তেওঁলোকৰ বাবে কৰ নিয়ম বুজি পোৱা আৰু পৰিশোধ কৰাটো আগৰ তুলনাত সহজ হৈ পৰিছে।  ইয়াৰ দ্বাৰা তেওঁলোকে নিজৰ ব্যৱসায় দ্ৰুত আৰু সহজে বৃদ্ধি কৰিব পাৰে আৰু অধিক লাভ কৰিব পাৰে।

 পূৰ্বে কেন্দ্ৰ আৰু ৰাজ্য চৰকাৰে ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগ আৰু উদ্যোগীক প্ৰচাৰৰ বাবে কৰ ৰেহাই দিছিল।  ইয়াৰ সুবিধা ল’বলৈ বৃহৎ উদ্যোগপতিসকলেও নিজৰ উদ্যোগৰ বহু অংশক ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগ বুলি দেখুৱাইছিল।  কিন্তু GST প্ৰৱৰ্তনৰ পিছত এই কাম কৰাৰ প্ৰয়োজন নাথাকিব।  কোম্পানীসমূহে অধিক সস্তা আৰু প্ৰতিযোগিতামূলক সামগ্ৰী নিৰ্মাণ কৰি আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বজাৰত আন কোম্পানীসমূহৰ সৈতে প্ৰতিযোগিতাত অৱতীৰ্ণ হ’ব পাৰিব।

 জি এছ টি ব্যৱস্থাত ব্যৱসায় সম্পৰ্কীয় সকলো নথি-পত্ৰ অনলাইনযোগে তৈয়াৰ কৰা হৈছে।  যদি নথি-পত্ৰবোৰ ক’ৰবাত হেৰাই যায় বা তাত কোনো ভুল হয়, তেন্তে সেইবোৰ সহজেই শুধৰণি কৰিব পৰা যাব।  ব্যৱসায়ীসকলে অপ্ৰয়োজনীয়ভাৱে কাৰ্যালয়ত ঘূৰি ফুৰিব নালাগিব।

 

 

চৰকাৰক সুবিধা প্ৰদান কৰে

 GST ৰ বাবে কৰ ফাঁকিৰ সম্ভাৱনা বহু পৰিমাণে হ্ৰাস পাব।  আগতে উৎপাদনৰ পৰা সামগ্ৰী বিক্ৰীৰ প্ৰক্ৰিয়াত বহু ঠাইত কৰ লুকাই আছিল।  এনে পৰিস্থিতিত চৰকাৰে তেওঁলোকৰ পৰা কৰ পাব পৰা নাছিল।  কিন্তু GST প্ৰৱৰ্তনৰ পিছত এই কামবোৰো চৰকাৰৰ দৃষ্টিত থাকিব, যাৰ বাবে চৰকাৰৰ আয় বৃদ্ধি পাব।

 পূৰ্বৰ কৰ ব্যৱস্থাত ৰাজ্যসমূহৰ স্বেচ্ছাচাৰীতাৰ বাবে বিভিন্ন ৰাজ্যত বিভিন্ন কৰ সংগ্ৰহ কৰা হৈছিল, ফলত বস্তুৰ দাম একে নাছিল  বহু বেছি আছিল।  এনে পৰিস্থিতিত ইয়াৰ সুযোগ লৈ একাংশ লোকে চুবুৰীয়া ৰাজ্যত সস্তীয়া সামগ্ৰী সৰবৰাহ কৰিছিল।  কিন্তু এতিয়া সমগ্ৰ দেশত ইউনিফৰ্ম টেক্স (GST)ৰ বাবে সামগ্ৰীৰ দাম একে হ’ব আৰু চোৰাং ব্যৱসায় ৰোধ কৰা হ’ব।

 একেটা কৰৰ বাবে কৰৰ সংখ্যা হ্ৰাস পোৱাৰ বাবে কেন্দ্ৰ আৰু ৰাজ্য চৰকাৰৰ বিষয়া-কৰ্মচাৰীৰ ওপৰত বোজা কমি যাব।  একে সময়তে সকলো অনলাইন হোৱাৰ বাবে পঞ্জীয়ন আৰু কৰ সম্পৰ্কীয় সবিশেষ নিৰীক্ষণ কৰাটো সহজ হ’ব।  ইয়াৰ ফলত আদায়ৰ খৰচ হ্ৰাস পাব, লগতে চৰকাৰৰ বাবে কৰ ব্যৱস্থাপনা সহজ হ’ব।

 প্ৰতিটো পৰ্যায়তে ক্ৰয় আৰু বিক্ৰীৰ ৰচিদ মিলাব লাগিব।  তেতিয়াহে ব্যৱসায়ীসকলে পূৰ্বৰ পৰ্যায়ত জমা কৰা কৰ ক্ৰেডিটৰ সুবিধা লাভ কৰিব পাৰিব।  এতিয়া ইয়াত সকলোকে বিল দি পিছত ৰচিদ জমা দিব লাগিব।  ইয়াৰ ফলত ক’লা বজাৰ নিয়ন্ত্ৰণ কৰাত সহজ হ’ব।

 

কিমান প্ৰকাৰৰ GST আছে?  

 যদিও GST একে ধৰণৰ কৰ, কিন্তু চাৰিটা বেলেগ বেলেগ নামেৰে সংগ্ৰহ কৰা হয়।  আমি এইবোৰক GST ৰ প্ৰকাৰ বুলিও ক’ব পাৰো, যিবোৰ এনেধৰণৰ:

 

 CGST  CGST ৰ অৰ্থ হৈছে Central Goods and Services Tax , যাৰ অৰ্থ হৈছে কেন্দ্ৰীয় সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ  একেখন ৰাজ্যৰ ভিতৰতে দুজন লোকৰ মাজত যেতিয়া লেনদেন হয়, তেতিয়া কৰ CGST+SGST হিচাপে লোৱা হয়।  ইয়াত CGST হৈছে কৰটোৰ সেই অংশ যিটো কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে সংগ্ৰহ কৰে, যিটো মুঠ কৰৰ আধা।  বাকী আধাখিনি ৰাজ্য চৰকাৰৰ হাতলৈ যায়।

 

 

 SGST – SGST ৰ অৰ্থ হৈছে State Goods and Services Tax , যাৰ অৰ্থ হৈছে ৰাজ্যিক সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ  আমি আগতে কোৱাৰ দৰে একেখন ৰাজ্যৰ ভিতৰত দুজন মানুহৰ মাজত হোৱা লেনদেনত CGST+SGST দুয়োটাতে একেলগে কৰ আৰোপ কৰা হয়।  ইয়াত SGST হৈছে কৰৰ সেই অংশ যিটো ৰাজ্য চৰকাৰৰ একাউণ্টলৈ যায়।  কেন্দ্ৰক দিয়াৰ পিছত কৰ বাকী থকা আধা।

 

 IGST – IGST ৰ সম্পূৰ্ণ ৰূপ হৈছে “Integrated Goods and Services Tax”, যাৰ অৰ্থ অসমীয়াত “সংহত সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ”।  এই কৰ আৰোপ কৰা হয় যেতিয়া দুখন ভিন্ন ৰাজ্যৰ ব্যৱসায়ীৰ মাজত চুক্তি হয়।  এই কৰ কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে সংগ্ৰহ কৰে, ইয়াৰে আধা কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে ৰাখে আৰু আধা যিখন ৰাজ্যলৈ সামগ্ৰী পঠোৱা হয় (IGST = CGST+SGST বা CGST+UTGST) সেই ৰাজ্যক দিয়া হয়।  সামগ্ৰী যোগান ধৰা ৰাজ্যই এই কৰত কোনো অংশ নাপায়।

 

 UTGST – UTGST ৰ অৰ্থ হৈছে “Union Territory Goods and Services Tax”, অৰ্থাৎ অসমীয়াত “কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ”।  এই কৰ আৰোপ কৰা হয় যেতিয়া কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ ভিতৰত যিকোনো দুজন ব্যৱসায়ীৰ মাজত চুক্তি হয়।  ২০১৭ চনৰ ১২ এপ্ৰিলৰ পৰা বলবৎ হোৱা আইনসমূহ কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ আইন।  ইয়াৰ অধীনত এই কৰ সংগ্ৰহৰ অধিকাৰ কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰক দিয়া হৈছে।  এই কৰ CGST+UTGST হিচাপে লোৱা হয়।

 

৫ প্ৰকাৰৰ GST ৰেট

 বিভিন্ন ধৰণৰ সামগ্ৰীৰ বাবে GST পৰিষদে মুঠ ৫ টা GST স্লেব সৃষ্টি কৰিছে, যিবোৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:

 

 00% GST: এই ফলকত সেই সামগ্ৰী আৰু সেৱাসমূহ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে, যিবোৰ জীৱন-যাপনৰ বাবে আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ, যেনে খাদ্য শস্য, শাক-পাচলি, নিমখ, গুৰ, কলেজ, স্কুল ইত্যাদি।

 

০৫% GST: এই ফলকত সাধাৰণ অত্যাৱশ্যকীয় সামগ্ৰী আৰু জীৱন যাপনৰ বাবে সেৱা, যেনে- চেনি, চাহ, মছলা, সাৰ আদি ৰখা হয়।

 

 ১২% GST: দৈনন্দিন জীৱনত ব্যৱহাৰ হোৱা সামগ্ৰী আৰু সেৱা, যেনে- বিস্কুট, জলপান, ঔষধ, দুগ্ধজাত সামগ্ৰী, ছাতি ইত্যাদি।

 

 ১৮% GST: মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ লোকৰ বাবে উপযোগী সামগ্ৰী, যেনে- আইচক্ৰীম, শীতল পানীয়, চকলেট, ফ্ৰীজ ইত্যাদি।

 

 ২৮% GST: ক্ষতিকাৰক শ্ৰেণীত পৰা সামগ্ৰী আৰু বিলাসী সামগ্ৰী, যেনে গুটখা, পান মছলা, সুৰা, গাড়ী, পাঁচ তাৰকা হোটেলত থকা ইত্যাদি।

 

 শাক-পাচলি, খাদ্য শস্যৰ দৰে অত্যাৱশ্যকীয় বস্তুবোৰ চৰকাৰে কেনেদৰে কৰ আওতাৰ বাহিৰত ৰাখিছে সেয়া আপুনি দেখিছে।  ইয়াৰ লগতে শিক্ষা আৰু স্বাস্থ্য সেৱাৰ ওপৰতো শূন্য শতাংশ কৰ ৰখা হৈছে।  আনহাতে, এনে বস্তু যিবোৰ বিলাসী বা স্বাস্থ্যৰ বাবে ক্ষতিকাৰক, সেইবোৰৰ ওপৰত সৰ্বোচ্চ কৰ আৰোপ কৰা হৈছে।  ইয়াৰ পৰা স্পষ্ট যে চৰকাৰে GST ক ন্যায্য কৰ হিচাপে দাঙি ধৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে।

 

GST ৰিটাৰ্ণ কি? GST Returns in Assamese 

 GST ৰ অধীনত পঞ্জীয়নভুক্ত ব্যৱসায়ীসকলে তেওঁলোকৰ লেনদেনৰ সবিশেষ চৰকাৰক দেখুৱাব লাগিব।  এই সবিশেষ পূৰণ কৰি GST ৰিটাৰ্ণ ফৰ্মত জমা দিয়া হয়।  এই প্ৰপত্ৰত সকলো বিক্ৰী আৰু ক্ৰয়ৰ লগতে কৰ্তন কৰা কৰ আৰু প্ৰদান কৰা কৰ সবিশেষ দিব লাগিব।  যদি আপোনাৰ কোনো কৰ দায়বদ্ধতা আছে, তেন্তে ইয়াৰ লগতে সেইটোও জমা দিব লাগিব।  এই সবিশেষক GST Return বুলি কোৱা হয়।

 

 তেওঁলোকৰ শ্ৰেণী অনুসৰি ব্যৱসায়ীসকলে প্ৰতিমাহে বা প্ৰতি ত্ৰিমাসিকত জি এছ টি ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰিবলগীয়া হয়।  এইবোৰৰ বাহিৰেও প্ৰতিটো বিত্তীয় বৰ্ষ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ পিছতো সকলোৱে পৃথক পৃথক বাৰ্ষিক ৰিটাৰ্ণ পূৰণ কৰিবলগীয়া হয়।  ৫ কোটিতকৈ অধিক টাৰ্ণঅভাৰ থকা ব্যৱসায়ীসকলে প্ৰতিমাহে জি এছ টি ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰিব লাগিব।  ৫ কোটিতকৈ কম টাৰ্ণঅভাৰ থকা ব্যৱসায়ীসকলে QRMP আঁচনি (Quarterly Return Filing and Monthly Payment of Taxes)ৰ অধীনত প্ৰতি ত্ৰিমাসিকত ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰিব পাৰিব।  যদি তেওঁলোকে QRMP আঁচনি গ্ৰহণ নকৰে, তেন্তে তেওঁলোকেও প্ৰতিমাহে জি এছ টি ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰিব লাগিব।

 

কোনজন ব্যৱসায়ীৰ বাবে GST পঞ্জীয়ন প্ৰয়োজনীয়?

 তলত উল্লেখ কৰা চৰ্তসমূহৰ ভিত্তিত GST পঞ্জীয়নৰ বাধ্যবাধকতা নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে।

 

 টাৰ্ণঅভাৰ সীমাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি

 সাধাৰণ ৰাজ্যৰ ভিতৰত যদি কোনো ব্যৱসায়ীৰ বাৰ্ষিক টাৰ্ণঅভাৰ ৪০ লাখ টকা বা তাতকৈ অধিক হয়, তেন্তে তেওঁৰ বাবে GST পঞ্জীয়ন লোৱাটো বাধ্যতামূলক।  আনহাতে ব্যৱসায়ীজনে যদি কোনো বিশেষ ৰাজ্যত ব্যৱসায় কৰে আৰু তেওঁৰ বাৰ্ষিক ব্যৱসায় ২০ লাখতকৈ অধিক হয়, তেন্তে তেওঁৰ বাবে GST পঞ্জীয়ন কৰাটো বাধ্যতামূলক।  বিশেষ ৰাজ্যসমূহৰ ভিতৰত আছে জম্মু-কাশ্মীৰ, মেঘালয়, অসম, অৰুণাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, মিজোৰাম, নাগালেণ্ড, ত্ৰিপুৰা, হিমাচল প্ৰদেশ, মণিপুৰ আৰু উত্তৰাখণ্ড।

 

 টাৰ্ণঅভাৰ সীমা অবিহনে

 তলত এনে কিছুমান ব্যৱসায়ৰ বিষয়ে উল্লেখ কৰা হৈছে যাৰ ওপৰত টাৰ্ণঅভাৰৰ চৰ্ত প্ৰযোজ্য নহয়, যাৰ বাবে GST পঞ্জীয়ন লোৱাটো বাধ্যতামূলক।

 

 

আন্তঃৰাজ্যিক ব্যৱসায় – যদি কোনো ব্যক্তিয়ে নিজৰ ৰাজ্যৰ বাহিৰৰ সামগ্ৰী বা সেৱা অন্য ৰাজ্যলৈ বিক্ৰী কৰিব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁৰ বাবে GST পঞ্জীয়ন লোৱাটো বাধ্যতামূলক।

 ই-কমাৰ্চ কোম্পানী আৰু যোগানকাৰী – অনলাইন শ্বপিং বা অনলাইন সেৱা আগবঢ়োৱা কোম্পানীসমূহে GST পঞ্জীয়ন লোৱাটো বাধ্যতামূলক।  যেনে Snapdeal, Flipkart আদি।

 বিতৰক বা ইনপুট সেৱা বিতৰক – আঞ্চলিক কেন্দ্ৰ বা মুখ্য কাৰ্যালয়ৰ পৰা সামগ্ৰী ক্ৰয় কৰি বহুতো ভিন্ন কেন্দ্ৰৰ পৰা সামগ্ৰী বিক্ৰী কৰা এনে ব্যৱসায়ীসকলে জি এছ টি পঞ্জীয়নও লোৱাটো প্ৰয়োজনীয়।  মুখ্য কাৰ্যালয়ত উপলব্ধ ইনপুট ক্ৰেডিট ব্যৱহাৰ কৰি জি এছ টি পৰিশোধ কৰিব পাৰে, সেয়েহে তেওঁলোকক ইনপুট চাৰ্ভিচ ডিষ্ট্ৰিবিউটৰ বুলি কোৱা হয়।

 এগ্ৰিগেটৰ – যিবোৰ কোম্পানীয়ে ব্যৱহাৰকাৰীক নিজৰ ৱেবছাইট বা পৰ্টেলত থকা লিংকৰ জৰিয়তে অন্য কোম্পানীৰ সামগ্ৰীলৈ লৈ যোৱাৰ কাম কৰে, সেইবোৰক এগ্ৰিগেটৰ বোলা হয়।  এই কোম্পানীসমূহে তেওঁলোকৰ ৱেবছাইটলৈ অহা গ্ৰাহকসকলক আন কোম্পানীসমূহৰ সামগ্ৰীৰ বৈশিষ্ট্যসমূহ কয়, তুলনামূলক ব্যৱস্থা আগবঢ়ায় আৰু লগতে সামগ্ৰীটো ক্ৰয় কৰিবলৈ লিংক প্ৰদান কৰে।  যেনে উবেৰ, ওলা, পলিচিবজাৰ আদি।

 OIDAR সেৱাOIDAR সেৱাৰ অৰ্থ হৈছে অনলাইন তথ্য ডাটাবেছ প্ৰৱেশ আৰু উদ্ধাৰ সেৱা।  ইণ্টাৰনেট আৰু নেটৱৰ্কিঙৰ জৰিয়তে ৰাইজক সেৱা আগবঢ়োৱা বিদেশী কোম্পানী।  যেনে অনলাইন চিনেমা, অনলাইন পাঠ্যক্ৰম, ক্লাউড চাৰ্ভিচ ইত্যাদি।

 পঞ্জীয়নভুক্ত ডিলাৰৰ এজেণ্ট – পঞ্জীয়নভুক্ত ডিলাৰৰ এজেণ্ট হিচাপে কাম কৰা ডিলাৰৰ বাবে GST পঞ্জীয়ন কৰাটো বাধ্যতামূলক।

 


উপসংহাৰ

 

 আশাকৰোঁ আমাৰ লেখা “GST কি? GST ৰ সুবিধা, বৈশিষ্ট্য কি কি? GST in Assamese ” লেখাটো আপোনালোকে নিশ্চয় ভাল পাইছে।  GST সম্পৰ্কীয় সকলো তথ্য আপোনালোকক প্ৰদান কৰিবলৈ আমি যৎপৰোনাস্তি চেষ্টা কৰিছো যাতে আপুনি এই বিষয়ৰ সন্দৰ্ভত আন কোনো ৱেবছাইটলৈ যোৱাৰ প্ৰয়োজন নহয়।  যদি আপুনি এই তথ্য ভাল পাইছে বা নতুন কিবা এটা জানিব পাৰিছে, তেন্তে অনুগ্ৰহ কৰি ছ’চিয়েল মিডিয়া নেটৱৰ্কত শ্বেয়াৰ কৰক।

 

Next Post Previous Post
1 Comments
  • Anonymous
    Anonymous December 16, 2023 at 3:15 AM

    Very good

Add Comment
comment url
WhatsApp Group Join Now
Telegram Group Join Now